Köpvillkor
Nedan kan du läsa om villkoren för köp av varor på Nutrilett.se
Betalning
När du handlar hos oss hanteras betalningen av Klarna. Du kan välja att betala med kort eller faktura, och i samarbete med Klarna AB erbjuder vi faktura och delbetalning. När du väljer Klarna som betalningsmetod skickas fakturan samma dag som varorna skickas från vårt lager.
Du kan välja att betala hela beloppet på en gång eller dela upp betalningen. Väljer du fakturabetalning har du 30 dagar på dig att betala din faktura som skickas till din e-postadress i samband med leveransen. Om du betalar med kreditkort eller betalkort, reserveras köpesumman på ditt kort vid beställning och pengarna dras först när vi skickat dina varor.
För att se fullständiga villkor för Klarna, vänligen se länken nedan:
Här hittar du Klarnas villkor.
Transaktionerna via Klarna sker via en säker, krypterad anslutning. Vi tar endast del av information som krävs för att kunna behandla betalningen.
När du väljer Klarna som betalningslösning kan det göras en kreditkontroll. Om kreditkontroll görs, skickas en kopia till din e-post. Personuppgifter behandlas i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna hanterar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikationer, kreditvärdighet och marknadsföring. För frågor som rör Klarna, vänligen kontakta deras kundservice.
Priser och avgifter
De priser som anges på Nutrilett.se gäller för beställningar som görs på denna webbplats. Alla priser anges i SEK och inkluderar moms. Priserna inkluderar inte betalnings- och leveransavgifter som anges separat. Du kan betala för köpet med alternativen som anges på webbplatsen.
Reklamation
Om du har mottagit en defekt vara har du rätt att reklamera produkten. Detta förutsätter att du meddelar oss inom rimlig tid och att du skickar oss ordernummer/ orderbekräftelse på att varan är köpts av oss.
Om du vill göra en reklamation, vänligen kontakta vår kundservice webshop@nutrilett.se.
Ångerrätt
Som kund hos oss har du alltid 14 dagars ångerrätt från den dag du mottar ditt paket. Ångerrätten gäller även varor som du köpt på rea. En retur förutsätter att varan är oöppnad och är i samma skick som när du fick den. Du måste hämta ut paketet från ditt lokala postkontor för att utöva ångerrätten.
Vill du returnera ditt paket? Så här gör du:
Fyll i formuläret i ditt paket och lägg till formuläret i returpaketet med de produkter du vill returnera.
Kontakta vår kundtjänst på 010-551 33 12 eller e-post webshop@nutrilett.se.
Vår kundtjänst skickar sedan en länk med leveransetiketten som du skriver ut och bifogar i returpaketet.
Paketet ska sedan levereras in till en PostNord-leveransplats.
(Vi rekommenderar att du sparar det leveranskvitto som du får från Postnord vid retur av paketet)Vi tar ut en fast avgift på 69 SEK för föremål som du inte vill behålla.)
När vi har behandlat returen kommer Klarna att tillhandahålla en uppdaterad faktura eller återbetalning. Om du har valt en faktura men inte har betalat den kommer objektet att raderas från din faktura. Om du har betalat med kort kommer Klarna att kontakta dig för återbetalning. Återbetalningen kommer att göras inom 7–14 arbetsdagar efter att din retur har godkänts. Du kan logga in på www.klarna.se för att få en översikt över dina utestående belopp och betalningsinformation.
För att få tillbaka hela beloppet vid returen/avbeställningsrätten måste artikeln returneras i samma skick som när du fick den. Det vill säga i originalförpackningar. Om originalförpackningen är skadad, kommer produkten att anses vara använd.Använd samma förpackning som du mottog varan i.
Kontaktinformation
Orkla Care AB
Org. nr: 556052-5478
Adresse: Svetsarvägen 15 Box: 1336 17126 Solna
e-post (kundeservice): webshop@nutrilett.se
Telefon (kundeservice): 22 33 33 43